Bernardaud

Bernardaud, Limoges, Franta.

Brandul

Printr-un efort continuu in a explora posibiliatile materialul sau emblematic, Bernardaud valorifica prin experienta sa traditionala si aventurarea catre noi teritorii, oferirea de colectii care sunt relevante pentru toate aspectele legate de stilul de viata contemporan. Pentru a pastra imaginea portelanului si a patrimoniului sau cultural, Bernardaud apeleaza la designeri, artisti si bucatari de renume pentru a ajuta la crearea de obiecte frumoase si functionale, care sa evidentieze calitatile minunate ale portelanului. Incepand cu designul interior (obiecte decorative, mobila, corpuri de iluminat) pana la vesela (servicii de cina pentru acasa sau restaurante), si ornamente personale (bijuterii ), portelanul poate fi omniprezent si apare unde te astepti mai putin.

Într-o industrie frecvent dominata de strategii de marketing, Bernardaud psstreaza ideile filosofiei sale unice: ia pulsul pietei, apoi ia decizii bazate pe intutie si pe experienta. A fi impunator înseamna "fii tu însuti, fii adevarat"!

Povestea Bernardaud

Originele familiei adanc inradacinate in Limoges,Franta

Povestea portelanului francez începe în 1768 atunci când o femeie din satul Saint-Yrieix La Perche de lânga Limoges descopera un lut moale, alb pe care ea obisnuia sa il foloseasca la inalbirea asternuturilor ei. Expertii vor identifica aceasta substanta ca fiind kaolin: un ingredient crucial, cautat de mult timp si care este responsabil pentru adaptabilitatea, durabilitatea si ireprosabila transluciditate a portelanului fin. Gasirea acestui ingredient "secret" a durat aproape patru secole inca de cand Marco Polo a descoprit portelanul chinezesc. Descoperirea kaolinului în Franta a marcat nasterea semnificatiei industriale si culturale a portelanului de Limoges.

Construirea de linii de cale ferata în zona a oferit mijloace de distributie a produsului lor pe mai multe piete.Un ucenic al atelierului numit Léonard Bernardaud se distingea fata de ceilalti lucratori. Douazeci de ani mai târziu, el va fi promovat in fruntea departamentului de vânzari si mai târziu numit partener.

Léonard Bernardaud achizitioneaza societatea în 1900 si ii da numele sau. El a crescut capacitatea de productie a fabricii si a deschis noi piete, în special în Statele Unite. Leonard a fost succedat de fiii sai, Jacques si Michel Bernardaud. Fratii vor asigura viabilitatea societatii în timpul turbulentelor cauzate de Marea Criza si cel de-al Doilea Razboi Mondial prin colaborari cu artisti pentru a extinde gama de colectii a companiei. În 1949, au introdus cu îndrazneala primul tunel alimentat de un cuptor cu gaz în Franta, care a functionat 24 de ore pe zi. Aceasta initiativa "verde" asigura temperaturi constante de ardere, care astfel duceau la eliminarea imperfectiunilor portelanului.Ca rezultat productia la scara industriala a fost atinsa fara compromisuri ,la cele mai inalte standarde de prelucrare ,bazate pe tehnici de artizanat,pentru care ,de altfel compania este cunoscuta.

În 1962, Pierre Bernardaud si-a asumat conducerea companiei si a reorganizat modelul de afaceri. O linie de productie a fost deschisa în 1979 în Oradour-sur-Glane pentru fabricarea tuturor pieselor de portelan si în 1986 a fost achizitionat producatorul Ancienne Royale. În 1980 sub conducerea lui, s-a pus un mare accent pe modernizarea instalatiilor si îmbunatatirea calitatii produsului.

Creativitate continua de a conduce imperativele strategice ale companiei. Pierre Bernardaud il desemneaza pe designerul Raymond Loewy pentru a dezvolta primul serviciu de cina contemporan din portelan. Compania lanseaza prima campanie publicitara televizata cu o jingle care inca rezoneaza în constiinta colectiva a francezilor. Pierre Bernardaud a fost un incontestabil vizionar în domeniile tehnice, artistice, precum si cele ce tin de comercializarea produselor.

Michel Bernardaud se straduieste sa creasca activitatea si sa sensibilizeze prin societatea sa. In ceea ce priveste opinia publica doreste ca societatea sa sa ramana una dintre companiile din Limoges, care este înca detinuta de familie si sustine cu ardoare filozofia stramosilor lui: conservarea expertizei tehnice, traditia creativitatii si o pasiune pentru inovare.

Intreaga colectie Bernardaud este exclusiv disponibila in Romania numai la Boutique Simona.